» آموزش: کیک پرتقالی,کیک تولد و بستنی گردویی
نوشته شده توسط : حسن خم لاجوردي



www.Patogh98.com | سایت سرگرمی و تفریحی پاتوق98

مواد لازم :

خامه زده شده برای تزئین :۳ پیمانه
رنده پوست پرتقال : ۱ قاشق چایخوری
آب پرتقال : ۱ پیمانه
بیکینگ پودر : ۱ قاشق سوپخوری
آرد : ۳ پیمانه
کره : ۱ پیمانه
وانیل شکری: ۱/۴ قاشق چایخوری
تخم مرغ : ۶ عدد
پودر قند : ۲/۱ ۱ پیمانه
طرز تهیه :
فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن نمائید . تا گرم شود سفیده و زردة تخم مرغ ها رااز هم جداکنید . زرده ها رابا نیم از پودر قند و وانیل شکری مخلوط نموده و با همزن برقی خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.کره را روی حرارت آب کرده , با بقیه پودر قند زده , به مواد بالا اضافه کرده و باهم مخلوط نمائید . سپس آرد و بیکینگ پودر و آب پرتقال و رنده پوست پرتقال را اضافه نموده و در آخر سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا شکل همزن روی آن محو نشود و کاملاً فرم بگیرد. بعد به مایه فوق الذکر افزوده و آرام هم بزنید تا مخلوط شود . کف قالب گردبه قطر ۲۵ سانتی متر را چرب نموده و کمی آرد پاشیده مایه را در قالب ریخته و به مدت یک ساعت در طبقه وسط فر قرار دهید . در صورت تمایل روی کیک را می توانید با خامة زده شده تزئین نمائید .


============================================

 

www.Patogh98.com | سایت سرگرمی و تفریحی پاتوق98

مواد لازم :

آرد ۱/۲-۱ پیمانه
تخم مرغ ۶ عدد
کرم تارتار ۱ قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال ۲ قاشق چایخوری
وانیل شکری ۱/۴ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۶ عدد
کرم تارتار ۱ قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال ۲ قاشق چایخوری
وانیل شکری ۱/۴ قاشق چایخوری

شکر ۱ پیمانه
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱قاشق چایخوری

طرز تهیه :

فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید , سفیده و زرده تخم مرغ را جدا نموده , زرده ها را با نصف شکر , وانیل شکری و رنده پوست پرتقال مخلوط کرده با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود. سفیده تخم مرغ و کرم تار تار را جداگانه زده تا کف کند . سپس مابقی شکر را اضافه نموده و زدن را ادامه می دهیم تا زمانی که جای پره های همزن روی آن محو نشود و هنگامیکه ظرف سفیده را بر می گردانیدنریزد .

سفیده را به زرده ها اضافه نموده یکی دو بار با قاشق چوبی یا لیسک بصورت دورانی مخلوط کنید و آرد , نمک و بیکینگ پودررا الک نموده به مایه فوق الذکر اضافه کنید , به آرامی مواد را مخلوط نموده . یک قالب گرد به قطر ۲۵ سانتی متر که کف آن را کاغذ روغنی انداخته اید و کف آن را با روغن مایع چرب کرده اید مایه آماده را در قالب بریزید, و در پنجره وسط فر قرار داده به مدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه بماند.

کیک تولد را میتوانید با سلقه خود تزیین نمایید.

============================================

 

www.Patogh98.com | سایت سرگرمی و تفریحی پاتوق98

مواد لازم:
شکلاتخرد شده=۱۱۵ گرم
شیر=۱۵۰ میلی لیتر
خامه=۳۰۰ میلی لیتر
کشمش=۵۰ گرم
بسکویت خرد شده=۳۰ گرم
گردوی خرد شده=۳۰ گرم

طرزتهیه
شکلات را با شیر در ظرف کوچکی بریزیدو روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم گرم شود و شکلات در شیر ذوب شود. این مخلوط را کنار بگذارید تا سرد شود.
خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم نزنید تا به کره تبدیل نشود. سپس مخلوط شکلات و شیر را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

مایه بستنی را در یک ظرف یا قالب مناسبی که بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی که کریستال های یخ در لبه های ظرف دیده شوند. بستنی را از فریزر خارج کنید و خوب هم بزنید. سپس بیسکوییت، کشمش و گردو را در آن بریزید و مخلوط کنید تا در تمام بستنی پراکنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا کاملا ببندد. حال بستنی آماده ی سرو است…





:: برچسب‌ها: كيوان ,
:: بازدید از این مطلب : 976
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 10 / 7 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: